Az utolsó blogbejegyzés témája egy általam készített digitális tananyag bemutatása. Egy 10. osztályos fizikaóra digitális változatát készítettem el, melynek témája az ellenállások soros és párhuzamos kapcsolása.
A technikai részletek a következőek: Az óra kerete egy PowerPoint bemutató, melynek három fő része van, és ami elérhető, és szabadon terjeszthető a következő ezen a linken. A bemutató először egy linket tartalmaz, ami egy Google Űrlapra vezet, amelyet a diákok kitöltve elismételhetik a korábban tanultakat, feleleveníthetik előzetes ismereteiket. Ez itt elérhető. A teszt feladatválasztós kérdésekből áll, de van két kifejtős kérdés is. Előbbiek azért hasznosak, mert azt az alkalmazás automatikusan tudja értékelni, utóbbiakból pedig a tanár számára leszűrhető, ha a diákok valamit nagyon rosszul/egyáltalán nem tudnak.
A bevezető teszt megoldása után három diához készítettem narrációt, melyen elmagyarázom az új anyagot, nagyjából 15 percben. Ez felel meg a frontális tanári munkának. Ez után három feladat szerepel, melyet az előzőekben elmondott ismeretek alapján lehet megoldani. A diákoknak feladatuk, hogy füzetben megoldják a példákat, majd egy PHET szimuláció segítéségével ellenőrizzék a megoldásukat, kis túlzással mérést végezzenek. Ez az a szimuláció.
Ez után két kérdés szerepel az előadás végén, melyeknek célja, hogy a diákok az órán megtanult két legfontosabb képletet alkalmazzák. Ennek megoldásából látható, hogy mennyire tudták elsajátítani és alkalmazni a tanultakat.
A tananyag megoldása kb. 60 percet vesz igénybe. Alább mellékelem az ehhez készített RJR óratervet. Továbbfejlesztési lehetőség lenne pl. ha valahol el tudnám végezni a mérést, és az erről készített videót megosztani, vagy a végén is lehetne egy részletesebb kérdőívet készíteni.