A Google Jamboard egy okostábla és egy online felület megnevezése. Előnye, hogy az online felülete a tábla megvásárlása nélkül is használható, és alkalmas lehet a tanulási-tanítási folyamat támogatására. Használatához Google-fiók szükséges, a bejelentkezett felhasználó létrehozhat és megoszthat táblaképeket. Lehetőség van képek beillesztésére és tapadócímkék elhelyezésére. Külön szimpatikus lehetőség a lézermutató használata, ez nagy mértékben segítheti a tanítást. Lehetőség van párhuzamosan több táblát is létrehozni, ezeket képként vagy pdf-ben számítógépünkre menteni.
Képernyőkép a programból. A lézermutató nyoma egy idő után eltűnik.
A program legnagyobb előnyének az interaktvitiást tartom, vagyis hogy egyszerre több felhasználó szerkesztheti a táblaképet. Előny továbbá, hogy okostelefonnal, tablettel is használható. A képek beillesztése is hasznos lehet, ha ahhoz pl. kiegészítéseket várunk a diákokról, vagy csak egyes részeire szeretnénk felhívni a figyelmet. Jó, hogy egyszerűen kezelhető, és használatához csak Google fiók szükséges: nem kell még egy újabb platformra regisztrálni. Hátránya, hogy nehézkes és lassú a rajzolás, és az eredmény sem olyan szép, mintha kézzel papírra vagy krétával táblára rajzoltunk volna. Szöveget viszont könnyű begépelni, a tapadócímkéknek köszönhetően. Hátrány az is, hogy sok felhasználó esetén kicsúszhat a kezünkből az irányítás: a diákok akár véletlenül akár rossz szándékból felismerhetetlenné tehetnek, törölhetnek egyes részeket, vagy akár az egész táblát.
Végeredményben úgy gondolom, hogy e hátrányok ellenére is érdemes kipróbálni a programot online órák során. Elképzelhetőnek tartok félig offline alkalmazást is, például fizika órán játékos feladatként a következőt:
Minden diák rajzoljon egy áramkört, amelyben két kapcsoló (tetszőleges állásban), egy kapacitás, két telep és két ohmikus ellenállás van. A névsorban utána következővel ossza meg a Jamboard linket, akinek be kell rajzolnia, hogy az áramkör mely ágában folyik áram, ha egyáltalán zárt a kör. A legérdekesebb egy-két feladatot a tanárral is meg lehet osztani, aki kivetítheti azt. Ezzel a megoldással gördülékenyebbé tehetjük a csoportmunkát, mind a csoportok alakítása, mind a feladat értékelése terén.